Bloom

Välkommen in i en värld fylld av blommor, klassisk musik och enastående cirkus. Premiär: 2019.

• I Bloom bjuds du in till en värld full av blommor, klassisk musik och enastående cirkus. Ensemblen består av fem internationella multitalanger som vill göra världen till en gladare plats genom att sammanföra glädje, rädsla och risker med grundliga förberedelser.

Vår vardag är full av stress och rädsla. Vi känner oss pressade att inte sticka ut och att ens försöka vara annorlunda ses som det första steget mot att misslyckas. Vi äger fler saker än någonsin förr och vi ser perfekta ut på alla foton, men gör det oss verkligen lyckliga?

I Bloom omfamnar artisterna vardagens krav och ängslan. Med kreativitet och cirkuskonster desarmeras de negativa känslorna och rädslorna blir till poesi.

Längd: 60 min
    Familjeföreställning från 4 år

Det är så vackert sammanflätat, så självklart sammanhängande att något annat här i livet än höga saltomortaler verkar otänkbart.

Expressen

Spektakulärt höga hopp och skruvade volter

Svenska Dagbladet

Den fantasifulla leken i Bloom vilar på tillit och samarbete. Något för både stora och små att njuta och lära sig av.

Göteborgsposten

Medverkande

• Artister

Ben Collis
    Elisabeth Künkele
    Felix Greif
    Moa Karlsson / Sofia Mendez
    Philomène Perrenoud

Luc Perrenoud, Scenmästare & turnéledare

• Kreativt team

Regi, koncept, scenografi & ljuddesign: Julien Auger
    Regi, koncept, scenografi & kostymdesign: Sade Kamppila
    Ljusdesign: Carlos Ferrer

Bloom är ett samarbete mellan Cirkus Cirkör, Stora Teatern, Cirkus i Väst, Nycirkus Öst och Södra Teatern.

Musiken i Bloom

Happy New OFF - La seconde majeure concert á 4 (Georg Philipp Telemann )
    E. Fabianska-Jelinska for Trombone Quartet - Trędowata - Walc (Wojciech Kilar)
    Jan Romanowski for 4te Quartet - Trędowata - Walc (Wojciech Kilar)
    François-Joël Thiollier - Rêverie (Claude Debussy)
    Cyprien Katsaris - Symphony No. 9 in D minor Op.125 (Ludwig Van Beethoven)
    Stanislaw Wislocki for L'orchestre symphonique de la radio et de la télévision
    polonaise - Le portrait du roi (Wojciech Kilar)
    Stanislaw Wislocki for L'orchestre symphonique de la radio et de la télévision polonaise - Prélude au marriage (Wojciech Kilar)
    Trio á cordes Français - Quartet in D op. 4 no. 6 (Carl Stamitz)
    Fred Mills for Royal Concertgebouw Orchestra - Toccata and Fugue in D minor (Johann Sebastian Bach).